טיפולי פיזיותרפיה לסחרחורת ובעיות שווי משקל

המערכת הווסטיבולרית היא מערכת הכוללת את מנגנון שיווי המשקל. היא כוללת את האברונים הוסטיבולרים באוזן הפנימית, את העצב הווסטיבולרי ואת הגרעינים הווסטיבולריים בגזע המוח שמחוברים לחלקים נוספים של מערכת העצבים המרכזית. הפגיעה בחלקים השונים של המערכת הוסטיבולרית יכולה לגרום לתחושה של ורטיגו/ סחרחורת.  תחושת הסחרחורת לפעמים מלווה בבחילות והקאות. בדרך הכלל התסמינים של המטופל עוזרים לקלינאי לאבחן את המקור לסחרחורת.

אחת הסיבות השכיחות  ביותר לסחרחורת היא הפרעה  באוזן הפנימית, (Benign paroxysmal positional vertigo) המכונה BPPV. חלקיקים זעירים המכונים "'קריסטלים" (Otoconia) מתנתקים, מסיבה לא ברורה, וחודרים לתוך  אחת מן התעלות החצי עגולות באזן הפנימית. כעת, כל תנועה של הראש מפיקה תנועת נוזל מסוימת בתעלה זו באוזן אחת, מביאה לתנועת נוזל שונה עקב הקריסטל בתעלה החדורה (בקריסטלים). המסר הכפול מביא לתנועת עיניים לא שווה, ולתחושת הסחרחורת.

במצב כזה מדווחים הנבדקים על התקפים קצרים וחוזרים של סחרחורת שמתרחשים לאחר שינויי תנוחה.

תלונות אופייניות לפגיעה במערכת הוסטיבולרית

  • סחרחורת בזמן שינוי תנוחה, קימה מישיבה, קימה משכיבה, סיבוב ראש במיטה ועוד.
  • פגיעה במיקוד הראיה
  • פגיעה בשיווי המשקל
מבנה האזן הפנימית

לסחרחורת ובעיות שיווי משקל ישנו טיפול פיזיותרפי יעיל מאד!

רק קבוצה ספציפית של פיזיותרפיסטים שעברה הכשרה מיוחדת לטיפול בבעיות וסטיבולריות יכולה לטפל בבעיה. הטיפול עשוי לכלול שיקום של מערכת שיווי המשקל "שיקום וסטיבולרי".  הכוללת תרגילים שמטרתם לעודד את המוח להתמודד עם מסרים שגויים שמתקבלים מהאוזניים באשר לשיווי המשקל.
ב-90% מהמקרים הסחרחורת נעלמת לאחר טיפול פיזיותרפי אחד!
אם את/ ה סובל מסחרחורת, אל תחכה!
עברתי הכשרה מקצועית  לטיפול בבעיות סחרחורת אצל מיטב המומחים בעולם
 -Dr. Michael C Schubert – Associate Professor of Otolaryngology – Head and Neck Surge

למה דווקא לבחור בי?

טיפולי הפיזיותרפיה בקליניקה שלי מתמקדים בגישה רב תחומית לאבחון, טיפול ושיקום. גישה מבוססת על חשיבה קלינית מבוססת מחקרים השילוב בין ניסיון קליני מגוון ורב שנים, 24 שנות ניסיון, עם לקדמה ומחקר עדכניים (מחקרים ועבודה באקדמיה, דוקטורנטית ומרצה באקדמיה  ) מאפשר מתן מענה מקצועי ברמה גבוהה ביותר, למכלול של בעיות, ולכל קבוצות הגיל באוכלוסייה, מגיל הינקות ועד לגיל השלישי. 
ניסיון רב שנים הוא יתרון מובהק. הוראה בפיזיותרפיה, והכשרת דורות של פיזיותרפיסטים לאורך שנים, העשירו את התובנות ואת הניסיון המצטבר שלי.   
מסירות, סובלנות, יחס חם אדיב ולא רק מקצועיות הן חלק אינטגרלי מהטיפול בקליניקה.
בקליניקה שעות פעילות גמישות וארוכות ומיקום מרכזי כך שאני זמינה לקבלכם כמעט בכל עת!
סגירת תפריט
WhatsApp chat
Call Now Button050-8829913