פגיעות שכיחות של המרפק וכף היד

• Tennis Elbow

עבודה מאומצת של שורש כף היד (כגון, עבודה עם עכבר מול מחשב, עבודות יד, ניגון בכלי נגינה ועוד), כרוכה במאמץ של  השרירים/ גידים סביב המרפק ועלולה לגרום לדלקת וכאב, אבחנה הידועה בשם "טניס אלבו".

טיפול פיזיותרפיה ל- "לטניס אלבו"

• הפחתת עומס וכאב מהשרירים בעזרת קניזיוטייפ,  מתיחות וחיזוק שרירים בעזרת תרגילים רפואיים
  • דיקור, מוביליזציות ועיסוי מקומי לטריגר פוינט
  • Carpal Tunnel Syndrome  – תסמונת התעלה הקרפלית

התעלה הקרפלית ממוקמת באזור שורש כף היד.  הגידים נכנסים לשורש כף היד דרך תעלות סגורות. אחת התעלות המרכזיות נמצאת במרכז שורש כף היד, כאשר דרכה עוברים גם כלי דם ועצב מרכזי, העצב המדיאני. העצב הזה עובר בזרוע ומגיע לכף היד דרך התעלה הקרפלית. לפעמים תעלה זו מוצרת, עולה בה הלחץ התוך מדורי, הגרום לפגיעה של העצב המדיאני שמתבטאת בתלונה של הרדמות וכאב של כף היד והאצבעות.

טיפול פיזיותרפיה לתסמונת התעלה הקרפלית

על פי מחקרים, במקרים רבים טיפולי פיזיותרפיה יכולים להקל בצורה משמעותית על אנשים הסובלים מתסמונת התעלה הקרפלית. טיפול פיזיותרפיה מקומי  להורדת כאב ונפיחות, באמצעות עיסוי רפואי, אולטרסאונד וגירויים חשמליים. בנוסף, מתיחות נוירודינאמיות  לאורך העצב הלכוד שמקורו  בחוליות  הצוואר.  הטיפול, מצד אחד מפחית כאב ומצד שני מטפל בנפיחות של התעלה הקרפלית ובלחץ על העצב.

Trigger finger  – אצבע הדק

הגידים המכופפים של  אצבעות כף היד נעים בתוך תעלה. לעיתים, תנועות כיפוף חוזרות ונשנות של האצבעות במאמץ, גורמות שינויים מבניים באזור הכניסה לתעלת הגידים שהופך להיות מעובה. כתוצאה מכך תנועת הגידים בתעלה הופכת לחלקה פחות וכואבת. בכל כיפוף של האצבע, הגיד נתפס בכיפוף, והאצבע מתקשה להתיישר ולעתים אף להתכופף. כשמפעילים כוח על מנת לשחרר את האצבע התפוסה  – היא "קופצת" כמו הדק שנלחץ, ומכאן שמה "אצבע הדק". שיעור התופעה באוכלוסייה עומד על כ־2%.

טיפול פיזיותרפיה בטריגר פינגר יכול למנוע ניתוח!

טיפולי פיזיותרפיה מיועדים לטפל בדלקת שמתפתחת באזור הטריגר, גמישות המפרקים, וחיזוק שרירים. טיפולי הפיזיותרפיה  כוללים טיפול מנואלי, עיסוי עמוק Deep Friction Massage , טיפול אולטרסאונד, ותרגילים.

לעתים, הטיפול השמרני אינו מצליח לפתור את הבעיה וחלק מהחולים יצטרכו לעבור ניתוח. בניתוח  נחתכת הכניסה לתעלת הגידים ובכך מתאפשרת לגידים תנועה חלקה יותר. גם לאחר הניתוח חייבים לבצע טיפולי פיזיותרפיה הכוללים עיסוי עמוק, טיפול אולטרסאונד, ותרגילים.

חשוב לציין כי אי טיפול מוקדם בבעיה עלול לגרום להחרפתה ההדרגתית עד כדי אי-יכולת ליישר ולכופף את האצבעות באופן מלא!

למה דווקא לבחור בי?

טיפולי הפיזיותרפיה בקליניקה שלי מתמקדים בגישה רב תחומית לאבחון, טיפול ושיקום. גישה מבוססת על חשיבה קלינית מבוססת מחקרים השילוב בין ניסיון קליני מגוון ורב שנים, 26 שנות ניסיון, עם לקדמה ומחקר עדכניים (מחקרים ועבודה באקדמיה  ) מאפשר מתן מענה מקצועי ברמה גבוהה ביותר, למכלול של בעיות, ולכל קבוצות הגיל באוכלוסייה, מגיל הינקות ועד לגיל השלישי.
ניסיון רב שנים הוא יתרון מובהק. הוראה בפיזיותרפיה, והכשרת דורות של פיזיותרפיסטים לאורך שנים, העשירו את התובנות ואת הניסיון המצטבר שלי.
מסירות, סובלנות, יחס חם אדיב ולא רק מקצועיות הן חלק אינטגרלי מהטיפול בקליניקה.
בקליניקה שעות פעילות גמישות וארוכות ומיקום מרכזי כך שאני זמינה לקבלכם כמעט בכל עת!
סגירת תפריט
Call Now Button050-8829913