פיזיותרפיה לצוואר

 שכיחות כאבי צוואר עולה בהתמדה בשני העשורים האחרונים והיא מהווה כיום את הגורם השני לכאב שמקורו במערכת השלד-שריר, אחרי כאבי גב תחתון. שכיחות כאבי צוואר באוכלוסייה הכללית, במשך חיי אדם, נעה בין 22% ל- 70%.  השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים מאשר בקרב גברים.

מחקרים מצביעים כי כאבי צוואר קשורים לא רק לירידה בכוח השרירים של הצוואר, אלא גם לירידה באיכות החיים של המטופלים.  צריכת שירותי בריאות בקרב מטופלים הסובלים מכאב צוואר כרוניים, גבוהה פי שניים מזו שבקרב האוכלוסייה הכללית.

מה גורם לכאבי צוואר?

 הצוואר הוא חלק מעמוד השדרה  ובו שבע חוליות, דיסקים בין־ חולייתיות, חוט השדרה ועצבים היוצאים ממנו, שרירים, גידים ורצועות. המבנים האלה עלולים להיפגע בדרכים שונות כמו:

  • מתח בשרירים כתוצאה מעומס יתר שעלו להיווצר מעבודה ממושכת מול מחשב, נהיגה ממושכת ושימוש יתר בסמרטפון.
  • פגיעה במפרקים בין החוליות של עמוד השדרה. עמוד השדרה הצווארי בעלי כושר תנועה רב, התנועה המרובה עלולה לגרום במהלך השנים לשחיקת המפרקים בצוואר ולפעמים לכאב
  • פריצת דיסק צווארי, העלולה לגרום ללחץ על שורש עצב ולכאבים עזים.

כיצד מטפלים בפיזיותרפיה בכאב צוואר?

  • חימום מקומי לצוואר עשוי להקל זמנית על הכאב
  • שימוש בתרופות נוגדות דלקת ומשככי כאבים יכולים להקל על הכאב ולהפחית את התהליך הדלקתי. מומלץ תמיד להתייעץ עם הרופא המטפל.
  • פיזיותרפיה: מטרת הטיפול הפיזיותרפי היא להחזיר את המטופל לתפקוד מלא ללא כאב. טיפולי פיזיותרפיה לצוואר יכללו התערבות ידנית של המטפל כגון דיקור מערבי (דיקור יבש), מוביליזציות ומתיחה של מערכת העצבים והשרירים, הנעה של מפרקים וכדומה. כמו כן,  טיפולי אלקטרו תרפיה שכוללים זרמים חשמליים וגלים על קוליים (אולטרסאונד) לטיפול בדלקת והקלה על כאבים, טיפול בעזרת קניזיוטייפ ועוד. אימון פונקציונלי, חיזוק שרירים ותנועתיות של הצוואר וחגורת הכתפיים כדי למנוע התקפים חוזרים של כאבי צוואר בעתיד.
  • פעילות גופנית אירובית הוכחה כיעילה בטיפול בכאבי צוואר.

למה דווקא לבחור בי?

טיפולי הפיזיותרפיה בקליניקה שלי מתמקדים בגישה רב תחומית לאבחון, טיפול ושיקום. גישה מבוססת על חשיבה קלינית מבוססת מחקרים השילוב בין ניסיון קליני מגוון ורב שנים, 26 שנות ניסיון, עם לקדמה ומחקר עדכניים (מחקרים ועבודה באקדמיה) מאפשר מתן מענה מקצועי ברמה גבוהה ביותר, למכלול של בעיות, ולכל קבוצות הגיל באוכלוסייה, מגיל הינקות ועד לגיל השלישי. 
ניסיון רב שנים הוא יתרון מובהק. הוראה בפיזיותרפיה, והכשרת דורות של פיזיותרפיסטים לאורך שנים, העשירו את התובנות ואת הניסיון המצטבר שלי.   

יש לי ניסיון רב בטיפול בכאבי צוואר, אני חוקרת וכותבת מאמרים בנושא הייעול של הטיפול בכאבי צוואר. עבודת הדוקטורט שלי עוסקת בנושא זה.

מסירות, סובלנות, יחס חם אדיב ולא רק מקצועיות הן חלק אינטגרלי מהטיפול בקליניקה.
בקליניקה שעות פעילות גמישות וארוכות ומיקום מרכזי כך שאני זמינה לקבלכם כמעט בכל עת!

 

סגירת תפריט
WhatsApp chat
Call Now Button050-8829913