פיזיותרפיה לגב תחתון

כ־80% מהאנשים יסבלו מכאבים בגב התחתון בשלב כלשהו בחייהם. הוא נחשב לאחת הסיבות המובילות להיעדרות מהעבודה.

מה גורם לכאבים בגב תחתון?

עמוד השדרה בנוי מ- 24 חוליות. הן יוצרות תעלה שמגנה על העצבים העוברים לאורך עמוד השדרה. החלק התחתון של הגב נקרא אזור מותני (לומברי). אזור זה תומך בכל המשקל של פלג הגוף העליון, בתוספת המשקל שהאדם סוחב אתו.

הסיבות לכאבי הגב הן רבות ומגוונות, ומשתנות בהתאם לגיל. חשוב לאבחן את כאב הגב כראוי על מנת להתאים לו טיפול מקצועי.   

הכאבים בגב התחתון יכולים להיות תוצאה של פגיעות ברקמות המרכיבות או התומכות בעמוד השדרה, מתיחות או קרעים בשרירים, ברצועות, בגידים, במפרקים, ובסחוסים (דיסקים).ברוב המקרים הכאב נגרם כתוצאה מפעולה ממושכת וחוזרנית של כיפוף הגב, כגון: שעות רבות של ישיבה, כיפוף להרמת חפצים ועוד. תנועת הכיפוף הממושכת גורמת להגבלת  תנועה היישור של הגב, תנועה חשובה של עמוד השדרה, השומרת על הקשת המותנית.  הרקמות העיקריות שנפגעות ממצב זה הם הדיסקים בגב התחתון, הדיסקים הם רקמה סחוסית, המהווים בולמי זעזועים שמרפדים את החוליות ומאפשרים כיפוף של עמוד השדרה. לעתים, פריצת דיסק מותנית, עלולה לגרום ללחץ על שורש עצב ולכאבים עזים.

   

כמה זמן נמשך הכאב?

כ-80% מכאבי בגב תחתון יחלפו תוך כחודש, וכ-10% יחלפו תוך חודשיים מתחילת ההתקף. כמחצית מהם עלולים להיחשף להתקף נוסף של כאב גב.

כיצד מטפלים בכאב גב תחתון?

  • אחד העקרונות החשובים ביותר לטיפול בכאבי גב הוא הימנעות משכיבה במיטה והמשך הפעילות – בהתאם לעוצמת הכאב. מומלץ לבצע פעילות גופנית מתונה כמו הליכה או שחיה. אך  להימנע מפעילות גופנית מאומצת.
  • חימום מקומי ובמקרים מסוימים קירור מקומי עשויים להקל זמנית על הכאב
  • שימוש בתרופות נוגדות דלקת ומשככי כאבים יכולים להקל על הכאב ולהפחית את התהליך הדלקתי. מומלץ תמיד להתייעץ עם הרופא המטפל.

פיזיותרפיה לגב תחתון

מחקרים רבים מצביעים כי טיפולי פיזיותרפיה לגב תחתון יעילים מאוד ומסייעים לחלק ניכר מהסובלים מכאבים בגב התחתון. מטרת הטיפול הפיזיותרפי לכאבי גב תחתון  היא להחזיר את המטופל לתפקוד מלא ללא ניתוח!

טיפולי פיזיותרפיה לגב תחתון יכללו טיפול מנואלי (ידני), דיקור מערבי (דיקור יבש ללא הזרקת חומר כימי), מתיחות נוירודינאמיות, הנעה של מפרקים, טיפול בעזרת קניזיוטייפ, טיפולי אלקטרו תרפיה שכוללים זרמים חשמליים וגלים על קוליים (אולטרסאונד) לטיפול בדלקת והקלה על כאבים, ועוד.  כמו כן, הטיפול יכלול אימון פונקציונלי, חיזוק שרירים ותנועתיות גב תחתון כדי למנוע התקפים חוזרים של כאבי גב בעתיד.

למה דווקא לבחור בי?

טיפולי הפיזיותרפיה בקליניקה שלי מתמקדים בגישה רב תחומית לאבחון, טיפול ושיקום. גישה מבוססת על חשיבה קלינית מבוססת מחקרים השילוב בין ניסיון קליני מגוון ורב שנים, 26 שנות ניסיון, עם לקדמה ומחקר עדכניים (מחקרים ועבודה באקדמיה  ) מאפשר מתן מענה מקצועי ברמה גבוהה ביותר, למכלול של בעיות, ולכל קבוצות הגיל באוכלוסייה, מגיל הינקות ועד לגיל השלישי. 
ניסיון רב שנים הוא יתרון מובהק. הוראה בפיזיותרפיה, והכשרת דורות של פיזיותרפיסטים לאורך שנים, העשירו את התובנות ואת הניסיון המצטבר שלי.   
מסירות, סובלנות, יחס חם אדיב ולא רק מקצועיות הן חלק אינטגרלי מהטיפול בקליניקה.
בקליניקה שעות פעילות גמישות וארוכות ומיקום מרכזי כך שאני זמינה לקבלכם כמעט בכל עת!
סגירת תפריט
WhatsApp chat
Call Now Button050-8829913