פיזיותרפיה לכאבי כתף

מפרק הכתף, הוא אחד המפרקים המורכבים ואף הפגיעים ביותר בגוף האדם. מצד אחד הוא מאפשר הרבה תנועה, מצד שני, חופש התנועה בא על חשבון היציבות של המפרק. מבחינה אנטומית, ראש מפרק הכתף (ההומרוס) בעל שטח מגע קטן עם חלל המפרק, מצב הגורם לחוסר יציבות של המפרק. יציבות המפרק תלויה בתמיכה של השרירים והרצועות שמייצבים אותו. ולכן כל פגיעה בשרירים, בגידים וברצועות יכולה לגרום לחוסר יציבות וכאב במפרק הכתף.

  • Rotators Cuffs Syndrome- שחיקה של הגידים המייצבים של הכתף 

שחיקה של הגידים גורמת לכאב והגבלה בחגורת הכתפיים. מטרת טיפול פיזיותרפיה לכתף תתמקד בהפחתת כאב שיפור יציבות וחיזוקים. טיפול הכולל דיקור מערבי (דיקור יבש, ללא תרופות), מוביליזציות, עיסוי רקמה רכה, אולטראסאונד  וגירויים חשמליים.

  • תסמונת צביטה –    Shoulder impingement syndrome

דלקת בגיד הסופר ספינטוס / תסמונת הצביטה המתפתחת באזור הכתף. הסימפטומים הנפוצים הם בד"כ כאבים דוקרים בחלק העליון הקדמי של הכתף בעיקר בעת תנועת הרמת היד לצדדים, בשכיבה על הצד ובמנוחה.

הסיבות לדלקת בתסמונת הצביטה בכתף:  שינויים מבניים ושינויים ניווניים המשולבים עם פעילות חוזרנית הכוללת הרמות כתף חוזרות ונשנות, הגידים, השרירים ורקמת הבורסה בכתף מתחילים להיצבט ולהתחכך בקשת הגרמית שמעליהם. צביטה וחיכוך חוזרים ונשנים עלולים להזיק לגידים (Rotator cuff tendonitis), לשרירים ולבורסה בכתף (בורסיטיס). הנפיחות הנלוות לדלקות ולפציעות הללו מצמצמת עוד יותר את המרווח בין שיא הכתף ובין ראש עצם הזרוע ובכך מגבירה את כוחות החיכוך והצביטה של הרקמות הללו. במצבים כרוניים, כאשר לא ניתן טיפול לרקמות הפצועות הללו והן אינן משוקמות המצב שלהן עלול להתדרדר ולהגיע עד כדי קרעיה מלאה של הרקמות הללו.

 
  • דלקת בגיד הביצפס – Biceps Tenodesis

גיד הביצפס הינו גיד המתמשך מהחלק הקידמי של עצם הזרוע אל תוך מפרק הכתף. הגיד נמצא תחת עומס בזויות שונות של תנועת הכתף ולכן נפגע לעתים קרובות. במצב של דלקת או קרע בגיד הביצפס, חשים כאב בחלק הקידמי של הכתף, כאב בתנועות זריקה וכאב בהושטת היד אחורנית.

טיפול בדלקת בגיד הכתף ו-/ או תסמונת הצביטה בכתף
  • בשלב האקוטי, הפסקת פעילות מאומצת של הגפה העליונה בטווחים הכאובים על מנת שלא להחריף את הכאב והדלקת.
  • פיזיותרפיה להורדת כאב ועומס מהגיד ע"י דיקור מערבי (דיקור יבש, ללא תרופות), עיסוי מקומי, אולטרא סאונד, אלקטרו תראפיה וטייפינג (קינזיו טייפ).
  • מוביליזציות למפרקי הכתף כדי לשמור שכל טווחי התנועה בכל מפרקי הכתף ומפרקי הגב העליון והצוואר ישמרו ויהיו מלאים.
  • חיזוק שרירי הכתף והשכמה האחוריים כדי להחזיר את הכתף לתפקוד מרבי.
  • כתף קפואה- Adhesive capsulitis  – Frozen shoulder

דלקת במעטפת הכתף (קפסולה) הגורמת בתחילה לכאבים בכתף ובהמשך לקשיון והגבלה בתנועות הכתף .התופעה בדרך כלל חולפת מעצמה אך הדרך לריפוי ארוכה ויכולה להמשך שנתיים.

טיפול  פיזיותרפיה לכתף קפואה

הטיפול חשוב מאד, הוא מקל על הכאבים ומונע חולשה וקיצור של שרירים בעתיד שעלול להיווצר בגלל ההגבלה בטווחי התנועה.

  • קרע בגידי הכתף, קרע בשרוול המסובב – Rotator Cuff Tears

שכיחות הקרעים בגידי הכתף, (השרוול המסובב- Rotator cuff) גבוהה מאד בקרב בני 70 ומעלה ועלולה להגיע לכ- 80%. טווח החומרה של הקרעים הינו רחב, החל משלב ה"צביטה", דרך קרע חלקי ועד לקרע מלא . החולה עלול לסבול מכאב עז, הגבלה בתנועת הכתף וירידה בכוח. הכאב הזה עלול להיות קשה, עד כדי הפרעה בשינה ובתפקוד היום יומי. קרע בגיד הכתף יכול להיווצר כתוצאה מחבלה, או כתוצאה מתהליך ניווני (בלאי) הקשור לגיל. הקרע מאובחן בדרך כלל בבדיקת אולטרה סאונד.

    טיפול פיזיותרפיה לקרע בגיד
הקרע  בגיד הכתף לא יתאחה מעצמו (רק בניתוח), אבל פיזיותרפיה טובה עשויה לפטור מהכאבים ולהחזיר לתפקוד (ואז לא צריך ניתוח…)
הקרע בגיד הוא התוצאה של הבעיה, ובעצם הוא אינו מקור הבעיה. הקרע נוצר כתוצאה  מחיכוך של הגיד עם עצם השכמה. החיכוך יכול להיגרם מסיבות שונות (יציבה לא טובה, נוקשות מפרקית וחולשת שרירי הגב   וחגורת הכתפיים).
כאשר הקרע אינו מלא,  יש לטפל בבעיה שגורמת לחיכוך. הטיפול הנכון, הוא פיזיותרפיה הכוללת  טיפול מוביליזציות בעמוד השדרה ובכתף, משולב בתרגילים. טיפול טוב  יעצור את תהליך החיכוך הגורם לקרע, הכאבים יפחתו ותפקוד  הכתף יחזור לקדמותו.

למה דווקא לבחור בי?

טיפולי הפיזיותרפיה בקליניקה שלי מתמקדים בגישה רב תחומית לאבחון, טיפול ושיקום. גישה מבוססת על חשיבה קלינית מבוססת מחקרים השילוב בין ניסיון קליני מגוון ורב שנים, 26 שנות ניסיון, עם לקדמה ומחקר עדכניים (מחקרים ועבודה באקדמיה, דוקטורנטית ומרצה באקדמיה  ) מאפשר מתן מענה מקצועי ברמה גבוהה ביותר, למכלול של בעיות, ולכל קבוצות הגיל באוכלוסייה, מגיל הינקות ועד לגיל השלישי. 
ניסיון רב שנים הוא יתרון מובהק. הוראה בפיזיותרפיה, והכשרת דורות של פיזיותרפיסטים לאורך שנים, העשירו את התובנות ואת הניסיון המצטבר שלי.   
מסירות, סובלנות, יחס חם אדיב ולא רק מקצועיות הן חלק אינטגרלי מהטיפול בקליניקה.
בקליניקה שעות פעילות גמישות וארוכות ומיקום מרכזי כך שאני זמינה לקבלכם כמעט בכל עת!
סגירת תפריט
WhatsApp chat
Call Now Button050-8829913