פיזיותרפיה לכף הרגל והקרסול

פגיעות במפרק הקרסול

הקרסול הוא מפרק יציב המחבר בין כף הרגל לעצם השוק. רוב הפגיעות בקרסול מתרחשות כתוצאה מטראומה כגון נקע בקרסול או שברים של עצמות סביב הקרסול.

פיזיותרפיה לקרסול

לאחר טראומה בקרסול, לפעמים יש צורך בניתוח או גבס. לאחר הניתוח או הורדת הגבס יש צורך להחזיר את טווחי התנועה בקרסול. מטרת הטיפול העיקרית בפיזיותרפיה לקרסול היא החזרת טווחים מלאים לקרסול וחיזוק השרירים הסובבים אותו וזאת כדי להחזירו לתפקוד מלא ומניעת צליעה בעתיד.

כף הרגל

כף הרגל הוא מבנה מורכב מאוד וכן שכיח לפציעות. הפציעות יכולות לנבוע כתוצאה מעומסי יתר ולאו דווקא בהכרח מטראומה. הפציעות יכולות להתבטא בצורה של דלקות בגידים. קיימות דלקות גידים נפוצות כגון דלקת בגיד אכילס,  דלקת בחלק התחתון של העקב, דורבן.

דורבן – Plantar fasciitis  

דורבן הוא מצב של דלקת של הפצ'יה בחלק התחתון של העקב. הסיבה השכיחה ביותר לכאבים בכף הרגל. הפצ'יה היא רצועה רחבה וארוכה הנמתחת לאורך תחתית כף הרגל. היא מקשרת בין העקב לבין האצבעות ותומכת בקשת של כף הרגל. לפעמים בצילום רנטגן רואים בליטה גרמית היוצאת מעצם העקב קדימה, לכיוון האצבעות. בעבר, קלינאים חשבו שהכאבים בעקב הם בגלל הבליטה הגרמית  (הנקראת אך כיום ההערכה המקובלת היא שהדלקת היא זו שגורמת לצמיחת הבליטה,(Heel spur).

הפציעה שכיחה בקרב אנשים שעומדים, הולכים, רצים או קופצים למשך פרקי זמן ארוכים. הסימפטום העיקרי של דורבן הוא כאבים באזור העקב, במיוחד לאחר קימה משינה או ממנוחה ממושכת. רוב הסובלים מדורבן מתלוננים כי הכאב החמור ביותר מופיע בעיקר בצעדים הראשונים של הבוקר אחרי שקמים מהמיטה.

טיפול פיזיותרפיה לדורבן

הטיפול בפייזותרפיה ב"דורבן" כולל דיקור מערבי (יבש, ללא תרופות), עיסוי מקומי עמוק לעקב ועיסוי כף הרגל, שיפור טווחי תנועה, מתיחות, אולטראסאונד וגירוי חשמלי. לפעמים יש צורך בהתאמת מדרסים. התאמת מדרסים תעשה בקליניקה על ידי.  יש לנסות כל טיפול שמרני בטרם ממשיכים לטיפול בזריקות.

 

Morton’s Neuroma

היא מצב של לכידה של עצב העובר בין עצמות המסרק (ראה תמונה). הטיפול הפיזיותרפי בקליניקה לכף הרגל הוא דיקור לנקודות הטריגר פוינט, תנועתיות של עצמות המסרק על מנת לשחרר את הלחץ על העצב. לפעמים יש צורך בהתאמת מדרסים. התאמת מדרסים תעשה בקליניקה על ידי.  יש לנסות כל טיפול שמרני בטרם ממשיכים לטיפול כירורגי או זריקות.

 

למה דווקא לבחור בי?

טיפולי הפיזיותרפיה בקליניקה שלי מתמקדים בגישה רב תחומית לאבחון, טיפול ושיקום. גישה מבוססת על חשיבה קלינית מבוססת מחקרים השילוב בין ניסיון קליני מגוון ורב שנים, 24 שנות ניסיון, עם לקדמה ומחקר עדכניים (מחקרים ועבודה באקדמיה, דוקטורנטית ומרצה באקדמיה  ) מאפשר מתן מענה מקצועי ברמה גבוהה ביותר, למכלול של בעיות, ולכל קבוצות הגיל באוכלוסייה, מגיל הינקות ועד לגיל השלישי. 
ניסיון רב שנים הוא יתרון מובהק. הוראה בפיזיותרפיה, והכשרת דורות של פיזיותרפיסטים לאורך שנים, העשירו את התובנות ואת הניסיון המצטבר שלי.   
מסירות, סובלנות, יחס חם אדיב ולא רק מקצועיות הן חלק אינטגרלי מהטיפול בקליניקה.
בקליניקה שעות פעילות גמישות וארוכות ומיקום מרכזי כך שאני זמינה לקבלכם כמעט בכל עת!
סגירת תפריט
WhatsApp chat
Call Now Button050-8829913